lisaWikstrom

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Hur hemsk världen igentligen är

Av Lisa - 13 december 2012 19:02

 Tänk vad bra vi har det är i svergie igentligen... Vi klagar på dålig mat i skolan , jo men tänk dom som inte får mat på en hel dag eller kanske på två dagar eller mer! Vi klagar på att man kanske inte har så fina kläder vissa får gå i en gammal kjol och låna av familjens kläder! Vi klagar kanske på att få en liten utskällning i vissa länder blir man hårt slagen av föräldrar! såg en video på facebook och det gör så jädra ont i mig ett litet barn på 5 år blir slagen hårt och mycket av sin pappa!USCH! Tänk djurn som får gå i värme utan mat och vatten eller bara få gå utan mat och vatten och blir slagna för att lära sig.. Såg en video ännu från facebokk när dom sätter på tunga bly saker på hovarna så dom lyfter högt på bena och så har dom till o med tävling i detta! Helt sjukt! Och så slår dom hästen när den ligger ner. Tåranrna tränger när jag skriver detta! Vad hemsk världen igentligen är!

 

Tänk på vad djuren betyder för dig innan du gör något , dom kan inte prata och vad har dom gjort liksom om du bara är snäll så är dom det tillbaka!

 

Detta inlägg fick mig att inse hur mycket djuren verkligen är vädra!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 23 december 2012 10:00

Jag VET att jag sa igår att jag skulle skriva på denna blogg också men jag har beslutat att bara skriva på den andra men jag hoppas VERKLIGEN att ni följer mig och Olivia på Oliviaandlisa.bloggplatsen.se :)...

Av Lisa - 23 december 2012 07:59


Känner att jag inte är så kreativ på rubrik just nu   Ska åka till stallet sedan med Emilia och jag ska rida Pandora och Emilia ska hjälpa mig lite    Sen åker jag hem till mamma och stannar där tills imorgon   Min storasyster har kommit hem till m...

Av Lisa - 22 december 2012 22:36

Vad har ni för mål med 2013? :) Mina får ni veta 00:01 2013! ;) ...

Av Lisa - 22 december 2012 17:40

Emilia red Pandora idag så var i stallet en liten sväng med Olivia sedan hämtade pappa mig   Nu har vi klätt upp julgranen och det är ju bara två dagar kvar till jul , KUL!   Det är så himla mysigt på julafton!   Nu väntar vi på pappa som hämtar pizz...

Av Lisa - 22 december 2012 17:36

 Har nu en blogg ihop med Olivia! :) Kommer skriva här med men om ungefär samma sak    Bloggen hittar ni på  http://oliviaandlisa.bloggplatsen.se/    ...

Presentation


Hej! Vad roligt att tittar in på bloggen :D I denna blogg får du läsa om mig en tjej som är 13 år och en ponny som heter Pandora och hon är 15 år! :D Jag själv är en glad och sprallig tjej och Pandora är också en glad tjej som älskar att hoppa! :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards