lisaWikstrom

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa - 31 oktober 2012 19:29

Dagen började med att jag och Felicia kollade på film och sedanåkte vi till stallet och jag red Impan och Felicia Bonne sen red jag Pandora lite markarbete gick hyfsat bra hon blev stark ibland men nöjd :) sen provred jag en häst som heter Palo och javäldigt fin häst och bara jag lär känna honom så får det nog bra! Nu är jag sååååååå trött -.- men ska sova hos Sara inatt så det blir nog mer uppdatering :D

Av Lisa - 30 oktober 2012 17:31

Av Lisa - 30 oktober 2012 17:23

Idag så red jag, Olivia och Emma ut oxh der var sååå härligt oxh framförallt roligt! :D sen hjälpte Felicia att göra iordning Bonne och sen åkte jag hem :) Nu ligger jag i soffan och är trött -.- Väntar på att Felicia ska komma för hon ska söva över här!! :D Bra start på dagen och ett bra slut! :)

Av Lisa - 29 oktober 2012 20:05

Idag dåe så var jag och red på Impan som gick hyfsta bra satt på en heeeet häst ;) Sen fika vi med alla skötare och sen red jag Pandora och BAM vad fin hon var!!! :D Red dressyr och love love love!! :D <3 Gjorde skänkelvikningar hur enklet som helst gallopombyttningar ingen snack om saken!! :D Sjukt stolt över henne idag!! :D  Annars chill dag dushat och ja ni vet! :) Kollar bloggar så ge tips! :)


Av Lisa - 29 oktober 2012 17:35

Nu ska jag berätta om min ridande historia ända från början till nu! :) Vi hade Pelle som var mammas gammla ponny när jag var liten som jag red på lite då och då. Han var busig och inte speciellt barn vänlig. Men det var ju en häst ;) Sen fick mamma låna två stora hästar av en som heter Camillia och dom hästarna hete Pumba och Dinita. Dom hästarna lärde mig mycket och det var jätte kul att ha dom hästarna :) Dom uteritterna vi hade och ja det var kul. Kommer ihåg när jag och mamma red på gärdet och vi racade ( stavning ) :D Så vill jag att livet ska vara jämt! :) Men dom var tvungna att åka hem och jag var såklart jätte ledsen men livet går vidare och när Camilla och jag stog i transporten så sa hon jag ska fixa en ponny åt dig Lisa! Ord är ord men det jag aldrig trodde skulle ända ände! :D En kväll när jag och mamma sätt i soffan så ringde det och der var Camillia och frågade om hon kunde komma ner med en ponny som hete Ross. Honom hade jag ridit en gång innan när vi hade varit nere hos Camillia och hälsat på Pumba. Dinita var då död :( Men iallafall så sa mamma ja och nästa dga skulle han komma.. Tror ni jag sov den natten?!?! Nej jag somna precis när han skulle komma.....Och den ponnyn lärde mig sååååååååååååååååååååååååååå mycket. jag gick från att inte kunna hoppa till att tävla 70 cm! :D Pay and jump men ändå! :) Munsboro Ross ett namn jag aldrig glömmer! Han lärde mig alllllllllllllllllt! :D Och det finns inga ord till Camilla som jag fick låna denna ponny av! :D Men han var också tvungen att åka hem och då stog jag utan häst D: Började på mariestads ridskola men slutade där och började i töreboda! :) Där har jag nu gått och varit skötare på Classica , Myzak , Tamino och Juvelen! :) Nu rider jag Pandora och sen får vi se vart det slutar. Men jag vill säga en sak om hur jag lärde mig rida , jag red för ridlärare lite då och då och när jag red på ridskola så lärde jag mig, men också att att kolla på videor! Om jag såg åå hon har foten så och då övade jag på det och nu har jag det! :) Så jag lärde mig alltså att kolla på videor ett tips till er som inte har råd till att ha en ridlärare! :D

Nu är Pelle död han fick bli 37 år och dog hemma hon var pigg och så men han kunde inte äta.

Pumba och Dinita är också döda av olika orsaker. Men alla dessa Hästar och ponnier har betyt mycket för mig! :D

  Pandora

Munsboro Ross

Lite dåligt kort men jag står vid Pumba och Dinita står längre bort

 

Tamino

    

Juvelen

Pelle

    classica

 

Myzak


Av Lisa - 29 oktober 2012 15:22

Igår kväll så klippte vi Pandis och hon blev såååå fin! <3 Sen hoppade jag på henne och jag tyckte att jag fick en bra känsla. Det var i en kombination hon stanna då hon inte orka och jag måste "punscha" henne framåt :) Men var riktigt nöjd :D Love love love <3 <3

Av Lisa - 28 oktober 2012 21:36

Imorgon kommer det ett inlägg om.... Ska sova snart så go natti! <3

Av Lisa - 28 oktober 2012 13:37

Jo jag vet att att ja inte har skrivit men tiden räcker inte till :( Just nu så sitter jag med goa vänner Lina och Felicia och går igenom tävlingsdagen :) Och det gick jätte bra! :D Ska äta något snart sen hämtar Emilia hos och då ska vi klippa pandora och sen ska jag hoppa! :D Ska bli as roligt! :D Kanske kommer ett deepshit inlägg snart :)   vem vet? :)


Presentation


Hej! Vad roligt att tittar in på bloggen :D I denna blogg får du läsa om mig en tjej som är 13 år och en ponny som heter Pandora och hon är 15 år! :D Jag själv är en glad och sprallig tjej och Pandora är också en glad tjej som älskar att hoppa! :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards