lisaWikstrom

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

ÄR INTE RIDNING EN SPORT?

Av Lisa - 21 december 2012 10:00

Dom som säger det kan inte veta ett dugg om ridning. Jag vet många som säger att vi bara ''sitter'' där och inget gör ett skit, fel fel fel. Kolla på videon, tänk efter.
     
Ridning är på listan för en av världens farligaste sporter, nu i OS så tog Sara Algotssson OS-sliver i hoppning.
Tror ni det var lätt? Så ni tycker att fotboll är mer sport en ridning? Aha, så fotbollen väger över 500 kilo? Den har ju en egen vilja också?
Jag avskyr att höra på när folk kallar ridning för en ''lätt och töntig'' sport. Hästsporten har alltid varit den sport som hackats på av media, det är inte rätt.  Tycker du att ridnigt är lätt så har du nog aldrig suttit på en häst.
 
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 23 december 2012 10:00

Jag VET att jag sa igår att jag skulle skriva på denna blogg också men jag har beslutat att bara skriva på den andra men jag hoppas VERKLIGEN att ni följer mig och Olivia på Oliviaandlisa.bloggplatsen.se :)...

Av Lisa - 23 december 2012 07:59


Känner att jag inte är så kreativ på rubrik just nu   Ska åka till stallet sedan med Emilia och jag ska rida Pandora och Emilia ska hjälpa mig lite    Sen åker jag hem till mamma och stannar där tills imorgon   Min storasyster har kommit hem till m...

Av Lisa - 22 december 2012 22:36

Vad har ni för mål med 2013? :) Mina får ni veta 00:01 2013! ;) ...

Av Lisa - 22 december 2012 17:40

Emilia red Pandora idag så var i stallet en liten sväng med Olivia sedan hämtade pappa mig   Nu har vi klätt upp julgranen och det är ju bara två dagar kvar till jul , KUL!   Det är så himla mysigt på julafton!   Nu väntar vi på pappa som hämtar pizz...

Av Lisa - 22 december 2012 17:36

 Har nu en blogg ihop med Olivia! :) Kommer skriva här med men om ungefär samma sak    Bloggen hittar ni på  http://oliviaandlisa.bloggplatsen.se/    ...

Presentation


Hej! Vad roligt att tittar in på bloggen :D I denna blogg får du läsa om mig en tjej som är 13 år och en ponny som heter Pandora och hon är 15 år! :D Jag själv är en glad och sprallig tjej och Pandora är också en glad tjej som älskar att hoppa! :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards