lisaWikstrom

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Lisa - 15 december 2012 09:30

Är inte jättebra på dp. Men nu ska jag försöka. För det blev dålig uppdatering igår och jag kanske borde skriva av mig lite, om allt... ;-) Om hur det är att vara den man är idag. Om hur lätt det är att hamna där man inte vill. Om hur lätt det är att vara den man inte vill vara... EGENtligen.


Världen idag. Är så mycket mer än bara en värld med massa människor som går i skolan, till jobbet, eller inget av det. Ungdomar idag. Finns så många typer och så mycket som har blivit för mycket. Man ska inte ha smink eller man ska ha smink. Man ska inte blogga eller man ska blogga. Man ska dricka röka och snusa, man ska inte dricka röka och snusa. Man ska vara sig själv eller man ska vara som alla andra för man får faktiskt försöka att "passa in". Man ska inte vara för smal och man ska inte vara stor, är man mittemellan så är man lite mullig. 


Ja, ni hör ju. HUR ska man kunna välja rätt vägar utan att någon gång misslyckas. Hur ska man kunna misslyckas alla gånger och aldrig lyckas? HUR ska man kunna vara sig själv? Hur mycket man än misslyckas så har man lyckats mer. Man har lyckats att hålla kvar hoppet. Lyckats att misslyckats, förstår ni? 

JAG TROR. Att det är viktigt att ha en FÖREBILD. Alltså någon som man ser upp till. Det kan va mamma pappa syskon kompis bloggare sportare. Bara man har någon som man kan se upp till och veta att kan han/hon så kan jag. Det måste inte vara en person som håller på med samma saker som du. Det kan vara någon helt annan. Min förebild är en grym ryttare och bruden är sjukt cool! ;-)


Sen att vara sig själv. DET om något är svårt. Men det är inte svårt om man bestämmer sig för att vara sig själv, att våga sticka ut. Jag har bestämt mig för länge sen. Jag skulle aldrig svika mina föräldrar så mycket att någon ringer hem till mina föräldrar på nyår som har hittat mig full på golvet eller sett mig stå och röka utanför skolan. INTE för att jag är "mammas lilla duktiga flicka som inte gör några dumheter" Nej, det handlar om att jag tycker det är onödigt att förstöra min kropp när jag inte har någon anledning till att göra det. Sen om mina vänner gör det eller andra personer gör det. Dom blir inte mindre värda för mig för det. För det är deras val och vill man förstöra sin kropp så ska man det. Jag VET att ungdomar idag gör såna här saker. Det är inte konstigt. Dagens samhälle, så är det. Men jag säger bara att jag vet vart jag har mig själv och DET om något är viktigt om man vill lyckas. Och jag HOPPAS att med det jag skriver här ska ge er som dricker osv en tankeställare om VAD som händer med din kropp i tidig ålder. Och SPECIELLT om man idrottar mycket och vill hålla sig i form.

Men jag vet, det är svårt att vara sig själv i en värld full med idioter. 

Gå din egen väg girls and boys. Det brukar bli bäst då... :-)

 





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Vad roligt att tittar in på bloggen :D I denna blogg får du läsa om mig en tjej som är 13 år och en ponny som heter Pandora och hon är 15 år! :D Jag själv är en glad och sprallig tjej och Pandora är också en glad tjej som älskar att hoppa! :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards