lisaWikstrom

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Lisa - 17 december 2012 10:00

alla är likadana. Inombords. Alla blir sårade om de får en taskig kommentar eller något liknande. Alla skrattar när de är glada. Alla och då menar jag verkligen ALLA har snackat skit om någon/några.

Om du nu sitter där och tänker bullshit då har du antagligen ett sjukt dåligt minne eller bara försöker lura dig själv och låtsas som det inte är sant! För alla vi människor är likadana. Tjock eller smal, ful eller fin, kille eller tjej alla är likadana inombords fast på olika sätt. If you know what I mean   

jag ber inte om kommentarer till detta inlägget, eller jag vill inte äns ha kommentarer till detta inlägget. Vill bara att alla som läser detta ska inte ha dåligt samvete för att ha snackat skit. Visst, det betyder inte att ni ska dra till skolan imon och börja snacka skit om alla, nej thats not the point. men jag vet inte hur killar har det, de kanske aldrig snackar skit om andra, nej kanske bara säger saker rakt ut.

Jag vet inte men nu så skriver jag hur de flesta tjejer tänker och beter sig för ja själv är tjej så jag vet Vi alla är HELT olika, vi kommer från olika länder, världsdelar, städer, släkter, familjer osv, men ändå hör vi alla tillsammans på något vis. Vi alla har olika utseenden, och det ska vi vara glada för. Hur kul skulle det vara om alla såg likadana ut? Du föddes för att leva ditt liv, för att ha de utseende du fick, du ska älska dig precis som andra älskar dig. Ingen människa är ful, det finns bara folk som tycker olika!

Men ingen är bättre än någon annan, Ingen äger någon annan. Vi är alla lika unika!

Det spelar ingen roll vilken hudfärg du har!

Det spelar ingen roll vilken ögonfärg du har!

Det spelar ingen roll vart du bor!

Det spelar ingen roll vem du är!

Det spelar ingen roll vart du kommer ifrån!

Det spelar ingen roll vad du har för bakrund!

So what?

Du är en underbar person precis som du är, och du kommer alltid vara det. några är väldigt långa (känner igen mig), några väldigt korta. Några kanske är från Asien eller Afrika och har annat utseende än svennar. Några kanske har föräldrar som kommer från andra länder men so what?

Alla och då menar jag ALLA är lika värda. Det ska inte spela någon jvla roll vad du har för hårfärg, familj, kultur, tradition, religion och ALLT sånt. ALLA är lika värda! We are all the same, no mather what. Och igen i heeeela världen är perfekt. Och om någon är det eller du tänker ”hon/han är ju det” eller tror själv att du är det. Och Kom ihåg – var dig själv för alltid. Om dina vänner tycker du är konstig, sure man ska inte bry sig om vad andra tycker om den. Om någon säger ”du är ful”. Kan lova dig, det är inte sant. Ofta säger man så för att man är avundsjuk. Eller bara arga på dig. Ändra dig inte för dina vänner.

Var nöjd med dig själv.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Vad roligt att tittar in på bloggen :D I denna blogg får du läsa om mig en tjej som är 13 år och en ponny som heter Pandora och hon är 15 år! :D Jag själv är en glad och sprallig tjej och Pandora är också en glad tjej som älskar att hoppa! :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards